Job Detail Page

Back

Service Advisor

Automotive | Service Advisor

15,000 - 25,000 p.m | Under Graduate | Ariyalur

Jayankondam

Gender : All | Age Limit - 25-55 | Openings - 5 | Experience - 1-2 Years
Posted Date: 31-03-2023
Open Until : 31-05-2023

Description

Responsibilities for Service Advisor

  • Greet customers and offer excellent customer service from intake to release of their vehicles
  • Determine and diagnose vehicle issues based on customer description and vehicle condition
  • Translate customer-reported problems to actionable work orders for technicians to complete
  • Order necessary parts from suppliers and double-check that they are delivered to technicians
  • Ensure that automotive work provided to customers meets company quality standards
  • Invoice and collect payment from customers for services rendered
  • Handle and resolve customer complaints regarding services
  • Maintain customer records and enter data into computer databases

Qualifications for Service Advisor

  • Working knowledge and experience of automotive products, repairs and parts
  • Secondary education in the automotive field or equivalent work experience
  • Strong communication skills and the ability to translate customer needs to workable technician orders
  • Basic knowledge of computer programs including word processing and database tools
  • Organizational skills including the ability to schedule appointments, meet with customers and ensure that work is done properly
  • Exceptional customer service skills based on experience
  • Continuing education and knowledge acquisition on the function and repair of newer vehicles
  • Basic mathematics skills to prepare and process bills and customer payment
  • Ability to communicate complicated automotive processes to customers who may only have basic automotive knowledge

சேவை ஆலோசகருக்கான பொறுப்புகள்

  • வாடிக்கையாளர்களை வாழ்த்தி அவர்களின் வாகனங்களை உட்கொள்வது முதல் வெளியிடுவது வரை சிறந்த வாடிக்கையாளர் சேவையை வழங்குங்கள்.
  • வாடிக்கையாளரின் விவரம் மற்றும் வாகனத்தின் நிலை ஆகியவற்றின் அடிப்படையில் வாகனச் சிக்கல்களைக் கண்டறிந்து கண்டறியவும்.
  • வாடிக்கையாளரால் தெரிவிக்கப்பட்ட சிக்கல்களை, தொழில்நுட்ப வல்லுநர்கள் முடிக்க, செயல்படக்கூடிய பணி ஆணைகளுக்கு மொழிபெயர்க்கவும்.
  • தேவையான உதிரிபாகங்களை சப்ளையர்களிடமிருந்து ஆர்டர் செய்து, அவை தொழில்நுட்ப வல்லுனர்களுக்கு வழங்கப்படுகிறதா என்பதை இருமுறை சரிபார்க்கவும்.
  • வாடிக்கையாளர்களுக்கு வழங்கப்படும் வாகனப் பணிகள் நிறுவனத்தின் தரத் தரங்களைச் சந்திக்கின்றன என்பதை உறுதிப்படுத்தவும்.

சேவை ஆலோசகருக்கான தகுதிகள்

  • வாகன தயாரிப்புகள், பழுது மற்றும் பாகங்கள் பற்றிய வேலை அறிவு மற்றும் அனுபவம்.
  • வாகனத் துறையில் இடைநிலைக் கல்வி அல்லது அதற்கு இணையான பணி அனுபவம்.
  • வலுவான தகவல்தொடர்பு திறன்கள் மற்றும் வாடிக்கையாளர்களின் தேவைகளை வேலை செய்யக்கூடிய தொழில்நுட்ப ஆர்டர்களுக்கு மொழிபெயர்க்கும் திறன்.
  • சொல் செயலாக்கம் மற்றும் தரவுத்தள கருவிகள் உட்பட கணினி நிரல்களின் அடிப்படை அறிவு.
  • சந்திப்புகளைத் திட்டமிடுதல், வாடிக்கையாளர்களைச் சந்திப்பது மற்றும் வேலை சரியாக நடைபெறுவதை உறுதிசெய்வது உள்ளிட்ட நிறுவனத் திறன்கள்.
  • அனுபவத்தின் அடிப்படையில் விதிவிலக்கான வாடிக்கையாளர் சேவை திறன்கள்.
  • புதிய வாகனங்களின் செயல்பாடு மற்றும் பழுது பற்றிய தொடர்ச்சியான கல்வி மற்றும் அறிவைப் பெறுதல்.

Skills

  • Customer Care Executive (Relationship Centre)
  • Service Advisor

Additional Skills


Microsoft Office(Excel, Word, PowerPoint, Teams, Outlook)

Apply now

Related Job List

Department Of Employment And Training, Old Alandur Road,
Guindy, Chennai-32.

   9499966018 .

   tnprivatejobs@gmail.com .

Find the right job on Private Job Portal. You are only few steps away from millions of jobs.